Friday, March 8, 2013

Minggu Pertama Sem4 (Part 2)

8.38am

Pagi tadi kelas Database Management System, berjumpa dengan puan S dalam kelas. dia terkejut tengok muka aku dalam kelas. "oh my... my previous semester student."
sebenarnya... ada cerita disebaliknya. dia agak kenal muka aku dalam kelas sebelum ni. tapi aku takde nak cerita lah. heheh

kemudian sambung kelas Data Mining... sebelum sambung kelas Data Mining aku merayap dulu di kawasan fakulti, terjumpa dengan Shahir yang nak pergi ambil baucer buku... dia ajak aku gi ambil baucer sekali. tapi aku dah nak masuk kelas
"takpe la lain kali aku amik, aku ade kelas ni nak masuk"

bila masuk dewan, gelap je dewan tu... rupanya kelas pukul 10.30am, aku pulak datang pukul 10.00am... tadi kelas DBMS habis awal sebab itu lah baru pukul 10.00am. jadi sementara nak tunggu kelas pukul 10.30am aku pergi bahagian kewangan nak jumpa Shahir yang tengah nak amik baucer... bila tengok orang beratur, takde la banyak sangat. Dalam 5 orang je.. tapi aku ni jenis malas nak beratur. lain kali lah aku beratur... aku just tunggu je situ berdiri tak tahu nak buat ape. kemudian aku nampak Luqman tengah berdiri kat koridor tunggu nak masuk kelas.. aku lepak2 la sembang dengan dia.

kalau aku nak cerita kesemua aktiviti aku, memang tak banyak masa aku lepak dengan classmate sendiri. Shahir tu budak kos sains komputer. Luqman kos Artificial intelligent. budak kos aku, aku sendiri tak pasti...
sembang2 dengan Luqman... dia kata kelas Data Mining yang aku ambil ni susah. memang aku pun tak tahu pun ape tu Data Mining... aku tak fikir susah atau senang masa daftar online tu.. aku cuma fikir "ambil subjek ini, nanti senang la nak dapat kerja" itu je dalam fikiran aku. kebanyakan subjek yang aku amik fokus pada apa aku nak kerja nanti.

dalam dewan lecture... aku sorang je budak CS224. yang lain budak CS230(sains Komputer) jadi aku mungkin agak terpinggir disitu... aku tetapkan dalam hati "aku datang nak belajar" aku ulang ayat ni dalam kepala. setiap kali rase macam takley blaa dalam kelas "aku datang nak belajar" aku ingat ini je. kebanyakan orang yang pilih subjek semester, diorang akan ikut member... aku ni jenis tak berapa ada member kat fakulti... kalau kat Dungun, Senior, dan kawan satu fakulti lah member satu Kos yang aku ada.. tapi kat shah alam ni senior pun aku taktau





2 comments:

  1. Sy dulu pun pilih subject ikut suke ati.. penah amik kelas yg sy sorg je sch sy and 1st year.. yg lain,dah la senior, sch lain plak tu hehehe.. tiap kali gi kelas, takuuuuuuuttt.. boley?

    Tp tu je kot 1st and last time amik kelas sorg je.. pastu wpun pilih ikut kata hati, tp ade je kawan yg nak amik subject tu jugak so ade la gang

    ReplyDelete
  2. saye pilih sbb tngok minat dgn kerja nanti je, sy jenis x suka yg banyak baca2 :( .
    classmate tu xleh ngam sangat la. classmate baru kenal sem lepas.. sbb tu xkisah sgt dpt sekelas ke tak. mintak2 semuanya bjalan dgn baik. haha

    ReplyDelete