Tuesday, January 15, 2013

Sakit lutut

1.20 am, Perpustakaan Tun Abdul Razak 1, UiTM Shah Alam.

20minit yang lepas... dalam perjalanan balik dari KFC Seksyen 2.

Lutut aku sakit! sakit!
itu rasa sakit yang aku pernah rasai masa kecil.
dahulu pada waktu malam aku menangis sebab sakit lutut.
umur aku yang masih lagi belum bersekolah rendah.
aku menangis waktu malam, dan emak aku datang... menyapu minyak melegakan sakit lutut aku tu.
dahulu aku yakin lutut aku tengah sakit. aku tak dapat tahan lama rasa sakit tu.

dalam perjalanan balik ke kampus dari KFC seksyen 2.
kenangan2 lama berlegar dalam kepala aku.
lutut aku sekarang 'sakit' macam aku kecil dahulu.
teringat emak aku yang tak penat melayan kerenah aku.
tak kira waktu, sentiasa ada ketika aku susah.

sebenarnya lutut aku bukan sakit... cuma sengal sejak dari petang tadi.
aku menaiki motosikal dengan membawa perlahan. makan angin.
sehinggalah tiba di perpustakaan. PTAR1, UiTM.

sekarang aku 'sakit' lutut... terfikir siapa yg ada disekeliling aku sekarang.
ye, bukan sakit betul2... cuma sengal lutut.
teringat macam mana aku boleh nangis sebab sengal lutut sebegini.
dahulu, kecil lagi... ibu-bapa tempat bermanja.
hingga sekarang... mereka insan yang terbaik dalam hidup aku.

2 comments:

  1. Ok.. nyampah.. satu lgi entry yg ilang.. huh!

    ReplyDelete
  2. hahah entry tu dasyat sket... tetiba terfikir nak update ke tak. segan hahaha simpan dulu. nanti2 la kot baru letak balik. XD

    ReplyDelete