Wednesday, January 23, 2013

21 Januari

Aku dalam perjalanan balik rumah dari Shah Alam ke Parit Buntar... semua barang aku ada dalam kereta. Termasuk Motosikal aku dalam kereta. hehe motosikal X-cite 130 aku memang muat masuk dalam kereta. aku yang drive kereta convoy dengan Acu dan Kak Jenny...

aku dgn Parent aku berhenti di perhentian Rawang sebab nak tunggu Acu dari Kepong untuk convoy sekali.
borak2 lah dulu dengan parent aku sementara tunggu Acu. aku suka sembang dengan parent aku terutama bila dah lama tak jumpa...

aku pergi ke kereta kejap nak ambil dompet tertinggal... kemudian datang balik ke meja. Mak aku tengok dari jauh. aku dapat agak mesti ada sesuatu yang mak aku nak cakap. duduk kat kerusi kemudian mak aku cakap.

"kamu ni esok kalau susah nak kerja mintak jadi polis boleh je senang. badan dah besar. tinggi dah cukup. tengok macam abang Wan kamu. habis belajar mintak jadi Polis"

errrkk... Polis? sesuatu pekerjaan yang tak pernah terlintas dalam fikiran aku.
aku ni jenis tak suka berpanas. Kawad? lagi lah aku tak suka.... ok pekerjaan tu memang tak termasuk dalam list aku. lupakan...

2 comments:

  1. hahahaha...polis? seriously? lawak la mak hg...hg blum ckup tegas utk jadi polis la...

    ReplyDelete
  2. tak cukup tegas? why? whyy??? haha
    aku takleh la kerja memanjang je serius. haha

    ReplyDelete