Thursday, June 19, 2014

Penentangan menentang acuan biskut barat.

Aku tak menentang istilah boyfriend atau girlfriend. Tapi aku tak sedap dengan istilah couple. Ia ada kod etika yg diterima umum, dan tidak diterima pemikiran aku. Melibatkan etika dalam romatis, sosial, hidup, dan pengaruh perwatakan seharian. Entah kenapa aku tak sedap hati. Kalaulah boleh, aku definisikan istilah baru di Malaysia ni yang sesuai dan ikut perkembangan budaya dan agama. Sebab couple dimaksudkan terlalu arah nilai barat beserta unsur berdrama dan keperluan mematuhi etika tersembunyi yg aku serabut nak jiwai. If aku nak in relationship pun(setakat ni tak pernah lagi), aku akan kata " kami girlfriend dan boyfriend tapi kami tak "couple", kami sahabat setia dan planning nak kahwin". Mcm pening jugak bunyinya. Tapi simple. Sahabat jenis yang boleh terima baik buruk kau. If pmpn tu xleh terima diri kau, apa gunanya. Kenapa perlu berubah mengikut kemahuan pmpn itu, dia tak boleh terima diri kau skrg? Sebab nanti nak hidup bersama sampai mati. Untill jannah lah lebih kurang. Kot. Diakhiri, aku sendiri pun pening apa aku cerita. Konsentrasi fikiran tak cukup 100% untuk aku cuba sampaikan. Sangkut2.


Yang hampir benar: 

Gempaksher






Benda ni aku dah tulis lama, tapi simpan kat dalam henset. Aku pun dah lupa aku fikir pasal apa masa ni... Dan aku rasa nak letak dalam belog. Belasah.


Via mobile


1 comment: