Saturday, June 14, 2014

Just Be Yourself

Aku rasa... mungkin masih jenis pemalu dengan perempuan. Aku ingatkan aku dah tak kisah pasal benda2 tak cool macam ni. Teringat masa kat kolej. Meja makan penuh. Kafe kitorang memang problem, Meja letak sikit je disebabkan kafe pun tak besar. Ada satu meja ni cuma ada sorang perempuan je yang duduk, mungkin tunggu kawan dia beli makan lah agaknya. Budak ni satu batch, kenal2 setakat pernah nampak muka je lah, tapi tak pernah tegur pun... itu la first time aku tegur dia, cuma tanya meja ada orang ke tak. haha. Kolej aku student takde la banyak sangat, tambahan kalau sama semester 1 memang senang lah nak kenal.

Lepas dia kata meja takde orang, aku pun duduk la makan. Aku ajak member roomate aku yang baru lepas bayar makan duduk sekali. kemudian baru aku sedar... Aku makan memang betul2 mengadap dia. meja pulak takde lah besar mana, jadi jarak aku dengan dia tak jauh sangat. Entah macam mana jadi kekok, nervous. Patutnya boleh la aku tanya2 dia, untuk kenal ke... tanya orang mana... Tapi aku jadi terus senyap sepi... *krik krik krik~*. tunduk tengok makanan dalam pinggan. fokus makan lah bajet nya. Padahal aku risau nak pandang mana2 kot lah tetiba mata bertentang dengan dia... muka dia macam pandang ke arah aku, tapi mata mungkin tengok lain. Potensi bertentang mata tu memang tinggi. Aku jadi risau... Aku nak makan pun jadi tak selera. Lepas dia blah baru lah rasa lega, aman, damai... Lega?! macam lah teruk sangat... haha
Situasi macam ni kadang2 je. Ada masa aku buat tak kisah sape yang ade kat sekeliling. Buat umpama perempuan tu invisible macam mata aku ni tak boleh nak detect. Sampai kadang tu aku tak tahu sape ada dekat dengan aku.

Setakat ni... aku pernah dalam situasi macam ni sejak masa Asasi dulu. Aku akan jadi senyap, bila dengan perempuan yang aku tak kenal. Aku tak tahu lah tengah segan ke apa... tapi memang macam tu. Better ada makanan kat meja sekurangnya ada alasan aku tak bercakap.

Dah umur macam ni... patut cuba la approach. kot boleh berkenal-kenal ke, sekurangnya kau boleh tahu ada macam2 jenis perempuan dalam Malaysia ni. Aku ni pulak macam tak kisah pulak pasal tu. Sampai bila? kemon lah. Kau nak kahwin lambat ke haa? haha

Baru-baru ni(mohon kakak aku tak cerita kat mak ye)... sepupu aku suggest seorang member dia kat mak aku. Sebab kawan dia cari lelaki yang pemalu. Sebelum ni, member dia tu suggest kat sepupu lelaki aku yang lain, tapi macam tak menjadi. Aku dengar je la tak cakap apa... serius ke main2? Tapi tengok gaya mak aku macam agak serius jugak. Bergantung pada aku jugak lah kan. Aku tak banyak respon tentang apa diorang bualkan. Kenapa orang macam tak percaya kalau aku cakap aku tak pernah ada kawan special(girlfriend). Memang tak pernah ada... rasanya normal lah kot. kan? Aku cuma mencari masa sesuai dimana aku rasa dah cukup sedia dan matang.
Memandangkan umur sekarang ni, aku patut fikir perkara untuk 2-3 tahun akan datang dah.




Just be Yourself

"You might as well just be who you are then if someone likes you, you don't have to pretend anything. This is just reminding you to be yourself at all times. The minute you start pretending is the minute you loose everything you stood for in life." - Ibelmopan2


No comments:

Post a Comment