Friday, October 4, 2013

2 Minggu lagi.

21 Oktober 2013.
Ini tarikh keluarnya keputusan kemasukan sesi 2 UiTM.
Aku dah call BPP UiTM. Pada suatu ketika dahulu bahagian ni lah paling aku benci sebab keputusan layak degree aku dipertaruhkan... dan aku dilayan tak sama seperti kemasukan student lain. Kelayakan aku tidak dipilih melalui sistem UPU kerana kesilapan pengurusan. cgpa 0.00 !? mereka update ke UPU macam mana? ah...! mengarut gila... akhinrya aku masuk kos yang hanya 5% shj sains yang aku pernah belajar masa Asasi. biarlah perkara dah lepas.

Aku dah hubungi mereka. Potensi untuk dapat kos yang aku minta tu sangat tinggi. Dengan keputusan SPM dan kekosongan yang ada mungkin aku akan dapat pilihan pertama tanpa ragu-ragu. Destinasi seterusnya mungkin Kuala Pilah, Negeri Sembilan. Aku dah merasai duduk 3 kampus sejak 3 tahun lepas. Tahun ini mungkin rezeki aku di kampus Kuala Pilah. Setiap kampus ada keistimewaan masing2. Aku terfikir... adakah aku antara paling tua didalam kelas nanti? wakakaa~ "abang"

Aku tengah gila rindu nak belajar... aku sibukkan diri di dalam bilik study tentang fizik automotif. Segarkan kembali otak tentang fizik aku belajar masa Asasi. Torque, Angular velocity, acceleration, kinetic motion, Angular displacemt, Angular momentum, gravity, force, pressure, shear rate, friction... blaa blaa blaaa...

Kali ini aku akan masuk bidang yang mempunyai 70% Biologi, 30%Kimia. takde fizik...
Akan datang jadi Ahli kaji kuman dan virus? entah masih jauh lagi perjalanan. Matlamat aku nak jadi Saintis. itu sahaja...

"Kalau minat, belajarlah… buat apa susahkan diri. memaksa minat sesuatu yang dari awalnya sudah dibenci…"

"Kalau ada cita-cita, tidak semestinya perjalanan akan mudah untuk dicapainya. Kau akan dilemahkan, dipaksa, digoda dan dipujuk untuk lupakan cita-cita. Kesungguhan dan usaha akan menentukannya…"

- Gempaksher, 28 september 2013

Qoutes oleh aku sendiri, ketika otak gelong di tengah malam minum kopi mocha.
3-4 gelas dibancuh, Akhirnya tak tidur malam dibuatnya.


No comments:

Post a Comment