Tuesday, February 21, 2012

Jam LED. Trend lama.

Masa aku masih budak-budak sekolah rendah(menengah pun same je) aku suka tengok jam LED sebab bila kita tekan dia akan menyala warna merah menunjukkan Waktu. ada warna merah, biru, hijau, kuning dan macam-macam lagi.
nampak macam "waa... cool". Jam macam ni aku selalu tengok jual di Pasar Malam. nak kata murah boleh laa... harga biasa dalam anggaran Rm20 hingga Rm60.

ni antara Jam yang agak popular la dikatakan mase dulu(kot).
aku pun berminat jam ni sebab NIKE! haha



haaa... jam ni macam baru sket. agak stylo punya. Samurai ape ntah nama dia.



Kebanyakan Orang beli jam sekarang ini bukan pentingkan fungsi tapi Gaya! haha
kalau jam itu cantik mesti nak beli kan? kalau jam tu stylo mesti nak beli kan?
Dan satu lagi jam yang orang selalu suka iaitu Jam berjenama mahal. kadang2 tu bila dia pakai kita tak tahu pun jam tu Original atau tak.
kita cuma tahu jam tu original bila dia sendiri yang bagitau -"weyh...aku beli jam Ori la bhai. tengok Jam laa..."-. Jam mahal membuatkan si pemakai nampak lebih bergaya. -___-"
Jenama jam dan Harga memainkan peranan.

Berkenaan Jam Jenis LED dalam gambar tu sebenarnya Model lama lah. tahun 1970 punya rekacipta.
tapi Jam ni tak dapat sambutan pun. sebabnya bila kita nak tengok waktu kita terpaksa guna dua tangan.
Jam LED tu kena tekan punat baru menyala nombor. hmmmm bosan2... bateri pun cepat habis. dah beberapa tahun selepas itu bermula pula Jam Jenis LCD.
Jam LCD ni adalah Jam digital yang selalu dijual di kedai. Lebih Jimat bateri daripada Jam LED. tak perlu menggunakan kedua belah tangan, sebab waktu pada jam boleh kelihatan bila-bila masa.



Ini semua jenis Jam LCD atau lebih dikenali dengan JamDigital

bila aku dah tahu Jam Jenis LED adalah jam Model lama sejak 1970. aku pun dah tak berminat nak beli. lagipun fungsi jam tu memerlukan kedua belah tangan.Bila aku fikir betul jugak kan. selagi korang tak tekan punat jam tu, jam tu takkan menunjukkan waktu.

lebih baik jam LCD kann... sekarang ni aku pakai Jam LCD G-Force Casio.
bukan jam original! T..T.
tapi cukuplah aku boleh tengok waktu. takde la lambat ke kelas nanti.
dan juga aksesori penambah dalam bergaya. Jam warne Biru bro! haha

P/s: henset pun dah ade jam. kan...

No comments:

Post a Comment