Thursday, September 15, 2011

Perjalanan keluar dari Kampus UiTM Dungun

Pengalaman pertama aku keluar dari kampus nak ke Pekan Dungun sebab nak beli barang2 alat tulis semua.Terengganu negeri yang agak asing bagi aku. tak pernah lagi aku ke terengganu sebelum ni.yang bertanda Merah tu Laluan setiap hari aku akan ke Kelas. Kiraan jarak guna GoogleMap 1.44Km. kalau jalan Kaki memang Terasa sangat jauhnya. mungkin bagi yang dah biasa rase dekat je.ramai student kat sini Naik basikal ke Kelas. aku tinggal di Gemia3 jauhhh...
jadi aku ade la jugak rase nak naik basikal ke Kelas nanti.basikal tu macam penting la aku rasa. perjalan berjalan kaki dalam 18 minit. kalaulah ade hal penting, korang kena ke Pejabat atau Kelas tak ke susah nanti? elok jugak ade basikal, senang sikit urusan.

untuk ke pintu pagar utama lagi la jauh. mungkin dalam 1.7Km camtu.
aku terpaksa ke Pintu utama UiTM kalo nak keluar. dekat luar UiTM Dungun ade banyak Van Kuning tulis 'bas sekolah'. Van ni lah yang akan bawak kitorang ke Pekan Dungun atau mane yang berdekatan dungun.
tambang Rm1.50.

Keluar je dari pintu pagar utama, ade abang tu jerit panggil aku naik Van. "cepat nak Laki lagi sorang ni"
seat depan boleh duduk 2 orang. sebab yang dok depan tu laki jadi aku duduk la sebelah dia. Seat belakang penuh dengan perempuan.

Pekan Dungun takde ape sangat pun. aku pergi ke kedai buku beli file, buku, kertas.
pastu buat Kunci Bilik. Jalan2 kejap... takde pape pun...Deretan kedai je.
ade la kedai kasut, kedai baju, pusat pakaian hari-hari, Mydin, Kedai komputer, 7eleven.
lain2 mungkin ade lagi.

mase nak balik. Van tunggu dekat dengan 7eleven . sampai je depan 7Eleven pastu ade Van kuning tu berenti. ade abang tu dalam Van, aku pun terus je naik seat depan. mungkin abang tu tengok aku beli minyak rambut Gel. pastu dye sembang la dengan aku siap tunjuk-tunjuk gel rambut dye. dok tanye elok ke Gel ni? abang pakai ok ke? keras x?
dengan ade slang Ganu nye lagi, aku pun macam ade paham tak paham je dye cakap. tapi aku redah buat paham je. yang aku risau kot dye tak paham aku pulak. aku pun bedal la buat slang ganu tapi bunyi macam Kelantan je. hahaha.

Perjalanan balik Lalu di sepanjang pantai. wahh best gak layan ni.
dengan lagu Halimah Jongang abang tu pasang. bhahah! XD
Sampai je Uitm aku kena lalui lagi jalan yang jaoh!
dari pintu pagar utama k Gemia. Sabor je la... terpaksa keluar ke pekan sebab dalam UiTM ni macam takde pape je. tension gak aku. letih ar nak keluar ke pekan. haihhh..

No comments:

Post a Comment