Tuesday, September 13, 2011

Mee hailam tunggu 1 jam.

Selepas tamat MDS kat uitm dungun. esok malamnye aku jalan2 cari makan kat tempat terdekat.
lepas semayang isyak di surau aku pergi ke kolej tenggol.
aku order mee hailam, hanif roomate aku nasi pattaya.
ade 1 gerai je pun kat situ. orang pun kire belum ramai lagi la lepas isyak.

tapi aku terpaksa tunggu lama! lepas isyak order makan. pukul 10.15 baru makanan siap. korang kire la berape lame. seriously aku dah serik nak order makanan panas kat situ kalau malam.
Lauk pun kurang pelbagai kat situ. kat kolej Gemia tempat aku takde tempat makan jadi kitorang pergi ke kolej tenggol.

Kecewanye aku.
mee hailam harga Rm4.00. 
aku rase mee hailam standard macam kat uitm puncak alam pun Rm3.50
lauk pun tak banyak jenis. ayam kecik tapi 2ringgit. kecewanye.
aku suke makan tempe lagipun murah je kan.
Tempe pun takde kat situ~

kalau nak pegi tempat makan lain, aku terpaksa jalan jauh.
mungkin dlm 10 minit camtu.
aku kena import basikal dari rumah.
senang sikit aku nak jalan mane2 dalam kampus.
Basikal adalah kenderaan utama di UiTM Dungun.
^___^
 

No comments:

Post a Comment