Tuesday, November 9, 2010

Pintu BaS Rapid yang KejaM.


tersebutlah kisah...
lepas habis kuliah pukul 6ptg. semua student asasi balik mengikut haluan masing2...
ade yang lalu ikut tangga untuk sampai ke puncak. haha..
ade jugak yang naik bas, sebab malas nak naik 'Tangga Maut' Puncak Alam.
tangga tu lebih kurang macam tangga batu Cave. dalam 214 anak tangga.. fuuhh.. sabo je ler.
lepas kuliah pukul 6ptg, selalu nye dah letih. balik landing atas katil dulu laa..


ade haritu, aku rase malas balik naik tangga.. lagipun tengok bus stop tak ramai orang tunggu. 
rashid dengan Azman naik Bas, aku pon ikut la skali..
macam biase la dalam bas tu mesti ramai pmpn. seat dapat kt dorang dulu la.
laki kebanyakan naik tangga jer.
kdg2 rase tak berbaloi bayar 1 inggit naik bas. bukan jaoh sgt pon nak balik..
cume kena naik ikot Tangga Maut tu agak kejam la sket.

aku pegi kelas dengan beg galas, buku Giancoli dalam beg.. 
masuk je dalam bas lepas bayar, seat dah penuh. Cis..
aku pon berdiri la kt dengan pintu tengah bas rapid dengan Azman, rashid skali.
tak tawu la.. knape haritu aku berdiri tak stable lak.. asyik nak terjatuh jer dlm bas..
siap t'peluk Azman.. bhuahahaa.. biasa la bas tu tengah merempit kat selekoh.
bas tu mesti berenti dkat bus stop rafflesia dulu.. tapi tiba2 dia berenti depan sket.

pintu Bas nk bukak. so aku ketepi la sket... 'phusss...' pintu bukak. 
pastu Azman, Rashid pon turun laa..
apsal la dorang turun sini. padahal kolej Angsana depan lagi..
aku pon dok steady je laa tengok dorg turun, sepatutnye aku follow dorang..

ade sebab knape aku tak follow dorang...
BEG aku tersepit dekat pintu Rapid..! Damnnn~
mula2 aku nak tanggal beg aku tuu, sebab dah t'sepit..!
haadoooiiiii..! lengan baju aku lak tersepit..!
camner aku nak tanggal beg.. waargghhhh..!
aku dengan muke slamber.. biar je laa dorang turun...

pastu Athirah tutormate aku, nampak beg aku tersepit, pastu dye nak tolong tarik..
huhu... malu la pulak.. aku baru je nk buat2 tak tawu tadi.. :(
pastu dye blah la. sebab takleh nak tarik beg aku..

Azman dengan rashid tengah tunggu aku kt depan pintu Bas.
bile dorang  tawu beg aku tersepit... aarghh..! 
boleh lak dorang gelak puas-puas dulu kt depan pintu.. isk.
gelak kuat lak..! bukan nak cover aku... Azman ar gelak banyak.. 
pastu Azman naik balik Bas, nak tarik Beg aku.
wuarggghhhh..! Xley Blaa laa...! 
Azman dengan Stail b'sungguh-sungguh nak tarik beg aku..
Buat2 steady dah ar.. habis satu bas tawu beg aku tersepit.. siot laa...!
dah la ramai budak pmpn dalam Bas tu.. siap dengan bunyi-bunyi nak tarik lagi.. 
sedeyh aku.. huhu..

bile dah dapat klua dari Bas.. mule la kami gelak puas-puas.. hahahaa...
pengalaman malang ape la aku dapat haritu.. 
dah la berdiri dalam bas pon macam nak terguling. (biase la orang tinggi)
abih terpenyek buku Giancoli aku dalam Beg, sbab pintu tu..
lepas dari kejadian malang tu, aku dh tak naik bas balik dari Kuliah.
naik bas rapid pon kalo nak kluar ke Shah Alam..
malang nyer naik bas tu.. patot aku ambik nombor Bas tu.. 
laen kali xyah naek bas tu lagi..! 


al-kisah~
 

2 comments:

  1. macam taw jer kes ni!!!! hahahahahah

    ReplyDelete
  2. kes ni..! huh, ko mesti la tawu.. huuhuu..
    lawak la pulak... aku buat klakor hritu.. haha..

    ReplyDelete