Tuesday, November 23, 2010

gempak hari pertama sem2 Puncak Alam

Hari Ahad aku balik ke Puncak Alam.. mula2 rase mcm malas nak balik.
first masuk ikut Guthrie expressways. cari ke arah kuala selangor. yeah, Cari UitM Puncak Alam.
lagi beberape kilometer nak sampai, kolej kediaman dah boleh nampak betul-betul atas puncak bukit.
setiap kali lalu naik ke kolej kediaman, aku mesti rase."waaaa" kawasan besar.. tengok bangunan kolej dengan fakulti cantik2..
mungkin ni boleh bagi aku semangat nak belajar dalam sem2 nie. insyaallah...


sampai di Puncak alam dalam pukul 6.00ptg cmtu
bile melangkah masuk dalam bilik. uhh, panas gile bilik.. mgkin sebab bilik tu dh lame t'tutup.
roomate aku, ariff belum sampai lagi.
housemate dari kelantan, fahmi, farisan dah sampai pagi ahad tu. biase la dah duduk jauh.
malam tu sume dok rilek... fahmi layan game. yang lain2 online
tak termasuk aku laa.. aku online facebook pun kjap jer.
mule2 nak skype dengan kwn matrik,ainina. tapi tak tahu laa ape yang UiTM dah buat.. arghhh..!
semua jenis video call tak boleh access. :(
sebelum ni ade dngar server rosak sebab ade student hack. tapi bagos gak la..
bley la aku tngok youtube ..! hahaha..
sejak tu hacking software yg kitorang selalu gune dh xboleh function. Sbab UiTM laa..! huh..


esok tuu..  pegi dengar Taklimat pengarah KPT... habis dlm pkl 11.
pkl 2.30 ade kelas Lab. turun ke fakulty.. tapi kelas Lab tak mule lagi haritu.
miss norazlina suruh Beli buku Chemistry dengan buku Lab.
lari laa bajet duit aku.. ish. kene call parent laa online angpau.. hehe..


lepas dh beli buku...
hmmm... alert..! perlukan dua keping gambar untuk pendaftaran kolej.
aku dengan tutormate, ariff teros pegi bandar puncak alam naik moto dye.
cari kedai nk ambik gambar. dah habis tangkap gambar.
kire dh nak balik laa..
pakai helmet, ubah moto keluar parking, tiba2 ariff cakap... "jap-jap"
"Vrroooommm" mula2 gerak pelan.. hmmm. ok la tu.. nak gerak moto balik...
"Vrooooommmmmmmmmmm" dengan lajunya moto yamaha 135LC bergerak. bagoss nyerr...!
KO TINGGAL AKU APAHAL..!
rilek gile dye belah, tinggal aku sorang2 kat depan kedai... 
dah la aku dok kt situ sorang2, pakai baju long-sleve dengan Tie lagi.
punye lame la aku tunggu.. SAH..! dye ingtkan aku ade atas moto tadi.. waarghhh...!
dah tadi dye cakap "jap-jap" aku turun la moto balik. ish..

dlm 4 minit cmtu, baru nmpak bayang dye.
dye cuak, aku pon cuak gak.. "ko buat lawak ke..!"
die ingat aku terjatuh atas jalan mase dye bawak moto.
sebab dye tepuk seat belakang, tengok xde orang..
 usahe laa dye cari aku kt tepi2 jalan, sampai la kat depan kedai gambar tuu.. bhuahaa..!
boleh lak buat lawak tinggal aku sorang2 kt bandar puncak alam..
dah sampai kolej ade lak kawan cakap takyah gune gambar pon boleh,
pegi pejabat, tulis nama, pastu sain.. =_=''
arghhh...! bazir gile duit 10 inggit aku sebab 4keping gambar tuu..!
ade ape lagi nk buat dengan gambar tu..!? membazir la pulak.. kat rumah pon ade lagi.
- "hang pi bagi ja gambaq tu kat awek"  xley blaa idea tu...


Malam pulak...
thank.. sebab chocolate tuu. haha..
rashid teman skali, pegi raflesia. so, dye tawu laa.
chocolate tu sedap macam yang sebelum ni.
ade la rase sket choc tuu sbab nampak macam sedap jer,
walaupun mule2 rase mcm tak sampai hati nak makan, sebab dah dihias cantik.
makan chocolate mengikut kajian saintis adalah merupakan rasa nikmat yang kuat. (bukan kajian sendiri) ^_^


permulaan sem2 yang agak menarik...
 ~al-kisah~

3 comments: