Thursday, October 28, 2010

diam seribu bahasa, bukan malu atau sombong




 Suke diam dan melihat. nak bercakap pon mcm berat mulut jew.
segan nak bercakap dengan orang yang x kenal(pmpn)
tutormate majoriti pmpn lak tuh..
sikap pemalu aku semakin teserlah..
damn...

"asyraf jemput makan, jangan malu-malu"
time tu dekat umah makcik mner ntah.
anak2 die banyak pmpn.
malu..!??
stail aku nie macam seorang yang pemalu ke?
memang la aku diam seribu bahasa pastu senyum2 jer..
dah xde ape2 nak cakap pon.

susah nak akui mende nie..
aku memang segan dengan perempuan yang aku x kenal..!
kecuali la pmpn tu aku dh memang kenal, dan agak selesa nak bersembang.
bila dah selesa, aku x kesah nak cakap ape pon...

sorry sangat-sangat. 
mungkin tak semua tutormate perempuan aku ingat name.
sebab name sume hampir nak dekat same.
skrg dah nak masok sem2. tak semua aku penah bersembang kowt.. 
hehe...

mungkin stail aku nie yang agak diam bile dengan orang yang x kenal.
mungkin orang cakap pemalu, 
ade jugak yang cakap ramah,
ade yang cakap sombong.

sombong..!? paling aku benci. aku diam bukannyer sombong..!
diam bukan sombong yerr...
itulah aku, kalo dah xde ape nak cakap.

kalo jumpe dengan orang yang baru kenal, terutama pmpn lah...
kalo lelaki selesa sket nak sembang.
mestilaa aku diam jer. dah tak tawu ape nak cakap.
takkan laa. nak tanye 
"hi, name awak ape? tinggal mane?"
mestila aku segan doe..
lagipon soalan tu xde kaitan dengan aku.

sebenarnye aku ramah, 
 ade la dalam 2-3 orang tutormate pmpn, aku selesa nak bercakap, bersembang.
yang lain2.. background diorang pon x tawu sangat.

~al-kisah~

No comments:

Post a Comment