Saturday, October 24, 2015

Weh Usher!

Biasanya blog aku ni ditaip pada lewat malam. Suasana ni yang aku suka sebab roomate aku tidur. Kadang2 lah dia dah tidur. Ada masa dia tak tidur lagi, baring je atas katil layan henset.

Tapi asalkan dia stay kat katil. Jangan ke hulur-hilir lalu belakang aku. Aku tengah nak menaip nih.

Sebenarnya aku takda apa nak diborakkan dalam blog buat masa ni.
Biasanya ilham aku nak menaip ni tercetus bila aku membaca buku atau melalui sesuatu pengalaman.
Esok aku akan sertai dengan member klinik ke Tanjung Balau. Aku jarang ada dengan member keluar ramai2. Ikutkan ni aku fikir banyak kali nak ikut atau tak. Aku cuba pujuk hati supaya pergi.

"Pergi lah. Sekali sekala kau join dengan member ramai2, bukan selalu ada peluang ni."

"Takkan asyik nak jalan sorangan dengan motor kau je"

"Cubalah bersosial dengan ramai orang"

"Apa yang kau risaukan ni?"

"Macam ada sesuatu yang kau risaukan"

"Masih ingat kenangan keluar dengan member kelas, masa semester 1 degree di UiTM Dungun?"

"Best kan? Kau mesti rindu diorang semua dan kenangan tu. Kawan 4 orang perempuan dan 2 orang lelaki tu"

"Kau sebenarnya dah lama tak keluar lepak dengan member macam ni"

"Kau risaukan apa?"

"Ahhh aku rindukan gelaran usher, terngiang kenalan dulu sebutkan nama ni"

*Monolog*

Di sini kebanyakan gelar aku dengan nama AV. Sebenarnya aku kurang suka. Nama tu diorang beri sebab nak mudahkan beza nama yang sama dalam kelas. Apa yang aku dapat rasakan pada gelaran tu... seperti sesuatu yang kosong, aku rasa hambar. Entah kenapa. Tapi gelaran Usher tu banyak nostalgiknya. Bila aku dengar orang panggil nama ni, aku rasa... ahh rindu. Nama tu diguna sejak aku di UiTM Puncak Alam, Dungun, Shah Alam. 3 tempat.

"Weh, usher!"


--1.40am--
 Sabtu.
--24 oktober 2015.--

No comments:

Post a Comment