Sunday, May 13, 2012

Malu kerana Tewas Permainan emosi

Aku cuba membenci orang yang aku suka supaya aku tak cemburu lagi.
yang lebih teruknya jika aku cemburu tanpa dikesannya dan suka tanpa diketahuinya juga.
Kawan aku kata "itu adalah lumrah lelaki sukakan pada perempuan"
ya betul, aku memang dilahirkan begitu. dan aku akui lumrah aku memang begitu.
Aku bukan lelaki yang mudah untuk menyukai perempuan sebarangan. harap aku jumpa gadis yang matang. aku halang perasaan suka itu kerana batasan agama dan adat. harap aku dapat kawalnya.

Selama ini aku cuba jauhi seseorang perempuan yang aku suka supaya tidak lahir perasaan mahukannya.
tetapi entah kenapa aku tewas dalam beberapa bulan ini. aku malu dengan diri aku sendiri. Malu
aku anggap perjalanan aku masih jauh. harap aku akan semakin matang.
Jika sudah sampai masanya, harap aku ada cukup kuat mengawal emosi aku.

Aku selalu kata "Aku taknak Syok Sendiri". mungkin istilah ini aku seorang sahaja yang faham dlm situasi aku.
dan aku juga selalu kata "Ini permainan emosi" dalam permainan ada Kalah dan Menang.

3 tahun lagi bila aku baca entry ini. harap aku kata 'bodoh' pada diri aku sendiri.


1 comment:

  1. Sy pun harap mcm tu jugak.. sbb sy sendiri bile bace entry lame, masih terase perasaan yg same mcm time sy tulis entry² tu.. blum ade peluang utk bukak mate dan akui kebodohan time tu.. *sigh*

    ReplyDelete