Friday, January 14, 2011

ape yang aku suka tentang UiTM..?

sekarang aku baru je peringkat asasi, tapi dah dapat tempat belajar BEST..!
boleh dikatakan kampus aku ni projek besar dan masih dalam proses nak siap.
disebabkan aku dapat UiTM Puncak Alam yang merupakan kampus termoden di malaysia.
so, aku risau camne kalo aku sambung ijazah nanti mungkin dah tak dapat tempat belajar yg selesa.

1st mula datang UiTM Puncak Alam. aku rase...
tempat ni memang besar..! dari jauh nampak bangunan 9 tingkat betul-betul atas puncak bukit.
tempat kuliah pon ala-ala moden. suhu dewan kena sentiasa constant. kalo suhu dewan tak ikut sistem, seluruh sistem bangunan akan 'down'. lecturer aku cakap lah... dewan dah diprogram air-conditioner automatik ON kalau ade kelas shj. 
tiap-tiap petang boleh jongging, cycling dalam kawasan kampus.
usha-usha orang... tu perkara biaserrrr..! ehem2.. *wink,wink*
suasana 100% bumiputra, student mungkin agak selesa dengan suasana ni. 
takde nak kedekut ilmu, semua ilmu kongsi-kongsi ngan kawan.
inilah dikatakan saling membantu. *thumbs up*



dari bilik aku boleh nampak Shah alam dan lembah klang..
mase sambutan tahun baru 2011, aku bleh nampak banyak bunga api dari klang ngan shah alam.
ade... nak dekat 10 atau lebih bunga api.. yang sempat kire ade 6.
duduk sini pon aman.. pemandangan cantik.. hijau... boleh nampak bandar-bandar lain.
Welcome to UiTM Puncak Alam~



dan aku sangat risau...
mungkin aku akan bandingkan tempat belajar mase ijazah nanti dengan tempat asasi sekarang.
semestinya tempat asasi aku sekarang lagi gempak..!

aku dah mula suka UiTM dari program asasi sains.
UiTM ni sangat membantu golongan bumiputra.
canselor: Yang dipertuan Agong.
naib canselor: Dato'prof. Ir. Dr sahol hamid abu bakar.

pengawal keselamatan UiTM aku rase pengawal yang paling Popular...
banyak masuk filem tuu... haha..  kuasa nato yang diberikan kepada polis UiTM membuatkan pensyarah dan student terpaksa akur dengan undang-undang kampus. haha..

aku harap kalau sambung ijazah nanti, mintak-mintak lah dapat universiti yang selesa, cantik, besar, nyaman..
aku takk suke program Ksatria UiTM.. uhhh..! penat..! berkawad tengah panas...
nasib baik bdak asasi tak kene masuk. alhamdulillah....



Al~kisah

2 comments: