Saturday, February 23, 2013

Capture Screen google. memang sesuai untuk pelajar macam aku.

Aku nak kongsi benda ni... benda ni sangat sesuai untuk student macam kita.
terutama time nak buat assignment... biasa aku google macam2 nak cari bahan untuk assignmet aku.
kemudian aku akan simpan bahan tu sebagai Bookmark. bila aku nak cari balik aku cari dalam bookmart. tapi aku nak share cara mudah... kadang2 tak semua orang ada hubungan internet sepanjang masa.
korang Google je 'Screen Capture' kemudian akan keluar result paling atas 'chrome web store- screen capture'. click yang tu dan ... "add to chrome". benda ni sangat berguna weyyhhh untuk aku buat kerja. tak kira la apa2 maklumat yang berguna dalam internet kadang2 aku capture screen je. tapi ini bukan capture screen yang macam biasa tu... dia ada 4 jenis capture screen. 'Capture page region', 'Capture Visible Content', 'Capture Whole Page' dan 'Capture Screen region'.

yang aku selalu guna Capture Whole Page. kemudian Save dalam bentuk gambar. jadi dia akan capture keseluruhan web page tu. aku suggest benda ni patut ada dalam browser Google Chrome korang.
sebenarnya ada banyak lagi... antara yang lain aku guna.

Adblock Plus. ini akan sekat semua jenis iklan masa korang tengah surf internet. ini pun serius berguna... dia siap block iklan dalam facebook sekali.

SpeakIt!. yang ini akan baca text dalam internet... so akan keluar suara dia baca setiap text yang kita nak dia baca. ini... aku jarang guna. mungkin kadang2 perlu kot.

Ini antara Extension yang aku guna untuk Browser Google Chrome.

No comments:

Post a Comment