Monday, April 16, 2012

Driver Bas NR


Malam semalam lepas habis kelas sepanjang masa aku ada dalam bilik. tapi harini aku rase lebih baik aku keluar pergi makan kat Kafe Kapas. daripada aku dok dalam bilik je... lagi bosan.
macam biasa aku seorang shj penghuni yang ada di Aras 2 Kolej Duyung. aku tak tahu la sape yg gatai pi tutup lampu kaki lima. gelap gila jadinya. tandas lak cleaner tak cuci. dgn busuk tahi kucing dh 2 hari.

Pergi ke Kafe Kapas... tengok Menu... hmmm.. bosannya makanan kat sini.  mcm terpaksa pulak pilih Kuew tiow hong kong sekadar nak bagi kenyang perut...  jadi muak pulak makan benda yg same je tiap2 hari.
lepas habis makan... aku lepak duduk sorang2 lagi... aku nampak Bas NR di Pos A. Bas tu akan ambil student yang ada kelas malam pulang ke rumah... lebih kurang pukul 10.30mlm bas akan gerak hantar student NR balik rumah.

aku fikir balik... aku macam takde ape2 nk buat pun. baik aku naik bas tu jalan2 keluar kampus. dok dalam kampus je jadi bosan jugak aku..
aku berjalan ke Bas NR tu. tunggu depan pintu bas, tunggu Driver tu bukak pintu.
"Bas ni pergi ke bandor ke? pastu balik ke UiTM balik tak? sebab saye saje je naik bas ni nak makan angin"
aku cakap kat Driver bas tu, aku nak pastikan bila aku naik bas ni dia akan pusing balik ke kampus. kalau tidak tidur luar la aku malam ni~ hahaha
aku bukan naik bas sebab nak balik ke rumah. aku bukan student NR, aku tak dok kat rumah luar. dapat keluar kejap naik bas jalan2 kire ok la. aku tinggal dalam kampus.

Sementara aku tunggu student yg ada kelas malam naik bas. aku berbual-bual dulu dengan Driver tu... macam2 aku bersembang dengan dia.  tanya pasal perbelanjaan minyak petrol Bas, cerita bas masa kat Puncak Alam, cerita pasal student, pasal student degree... dan bla bla blaa....
dia cakap dah pukul 10.30mlm tapi takde pun student naik Bas balik rumah... aku pun bersembang la pasal student kelas malam ni dorang balik bile waktu malam.
dah habis sembang2... aku pun agak2 macam takde je student naik Bas ni. jam pun dah pukul 10.40mlm... mungkin driver tu pun nak balik.


so... aku pun nak berundur diri lah dulu balik ke bilik...
Driver tu cakap "Kalau esok nak makan angin, naik bas boleh la, esok mungkin ade student"
jadi... mungkin esok kalau aku bosan, aku akan naik bas tu lagi... bersembang-sembang dengan Driver bas tu. hahaha. nampak sangat hidup aku kat Kampus ni bosan keseorangan. malam2 aku nak cakap dengan sape pun... bukan ade kawan2 tinggal dalam kampus...
jadi... aku bergeraklah seorang diri sepanjang ada dalam kampus... mencari hiburan hidup aku sendiri. mencari haluan ketika kebosanan... cuba hiburkan diri sendiri. sigh.

mungkin esok aku nak naik Bas tu lagi. haha

No comments:

Post a Comment