Monday, April 18, 2011

cari Kerja restoran fast food.

Lepas Matrikulasi dan asasi. Kompem ramai yang nak cari keje. Tambahan pulak kali ni kemasukan Ijazah agak lambat. Bulan september baru nak masuk, kire lepas raye laa…


first, aku mesti la nak
gaji banyak.
Kerja senang, macam dalam air-cond ke. Ye dak?

Kerja yang pertame aku fikir kat hometown aku mestila KFC. Aku bajet kerja kat fastfood ni gaji banyak. Tapi ikut tempat gak laa… macam tempat aku ni Rm3.50 sejam.

aku ade peluang nak keje KFC sebab aku tengok Kfc tempat aku dah bukak 24hour. So, mesti nak cari pekerja.

kalo Nak kerja, Manager nak aku buat no.ahli KWSP, buat akaun Maybank, suntik vaksin.
Suntik vaksin ni kire macam biase la kalo nak keje kat restoran.  Nak kerja nye pasal, suntik pon boleh laa. Bukan nye sakit pun. Kalo dulu mase kecik, orang slalu kecoh kalo kene suntik sakit. Mungkin mase kecik la yang sakit. Tapi sekarang ni, ape sakit pon tak rase.
Yang aku agak sedih sikit, pekerja2 xleh ade janggut. Aku dah la memang nk simpan janggut. Tapi nak buat mcm mane…
Sekarang aku kene tunggu panggilan untuk mula kerja. Baju KFC deposit bayar Rm50.
 Aku suke makan KFC sejak dari kecik, jadi aku bajet kalo keje kat KFC bleh makan ayam hari-hari. Haha… pekerja dapat elaun makan. kompem lepas ni aku muak makan ayam KFC. 
ni gambo pakcik jual Ayam Goreng. :D

1 comment: