Tuesday, April 19, 2011

annoying...! masuk ke senarai facebook chat blacklist


Semua orang mesti ade facebook kan? Laman social ni memang popular sekarang ni. Pastu aku ade dengar pulak tentang Twitter. 


Twitter aku tak berape tawu… ade la buat akaun Twitter, tapi jarang bukak.



sesetengah orang ade friend FB yang berlambak-lambak. Kalau ade orang request, dye mesti approve je tak kire lah sape orang tu. Sometimes, orang tu mungkin agak annoying.    Rase macam nak hempok ngan buku je. Kalau dah tahap hempok ngan buku, tu kire korang tengah study la agaknye…



mungkin ade sesetengah orang tak tahu fungsi yang ade dalam facebook chat. ade orang kalau offline chat, semua friend dye xleh nak chat. macam aku nieh, aku bahagikan friend dalam chat. jadi, kalau aku rase friend aku tu agak annoying, aku letak dye dalam list blacklist. :D   sebab kadang2 time aku study, aku biar facebook online. Jadi malas la nak layan chat, friend tu lak jenis yang suke chating tak habeh-habeh. Tergendala niat nak bace buku.
ade sorang perempuan arab masuk dalam blacklist aku. sebabnye, dye slalu chat ngan aku tengah2 malam, pastu chatting BI. dah la BI aku hampeh sket. hampeh sikit je laa, ta banyak. senang citer aku malas nak chatting dalam BI... 




Ade sesetengah orang, ade friend facebuk dye Selalu kaco status yang dibuat, tag gambo tak tentu pasal. ditambah pulak kenal dye pon tidak. dah cukup menyampah la kire nye “lu bikin gua panas”. Senang je.. tekan je unfriend kat wall dye. Kalo agak2 macam tak selamat korang block orang tu. Jadi dye dah xleh cari korang dalam facebuk. Totally name korang dalam facebuk dah lenyap dari dye.




Sejak dah bertahun wujud facebook dah macam2 diupgrade.  Terutama wajah baru kat wall. Banyak gile orang cakap “huduh gile facebuk baru”. Tapi bile dah lame2, dah ta kisah. Layan jer. . sebenarnye ade banyak privacy yang korang bleh setting. Aku pon tak tawu ape lagi privacy yang bleh setting. Ta kisah la… asalkan bleh layan berfacebuk. 


 ~Al-kisah~ 
Ade Masalah?

2 comments:

  1. best solution.....delete je fren 2...sng citer

    ReplyDelete
  2. kalo delete(unfriend) nnti bleh search balik. baik block terus,org tu nak cari balik pun dah xleh.

    ReplyDelete