Wednesday, November 6, 2013

Look up to blue skies and say, Hey!

Kalau di Shah Alam bila bosan di tengah-tengah malam, aku akan keluar dengan motosikal.
Ronda-ronda kawasan Shah Alam, atau terus ke kedai makan di Seksyen 7.
Kalau pukul 2-4pagi, kedai mamak 24jam lah yang ada.
Kadang berhenti di 7-eleven beli bekalan makan untuk lepak dalam library.
Makanan tu Seludup masuk je... 1-5am dah pagi, kurang orang duduk di library
Ada masa aku tak study pun. Disebabkan sejuk, masuk library pagi2 kadang aku tidur je.

Bila ada di rumah... Aku tak boleh tidur kadang terasa nak naik motosikal jalan-jalan.
Pukul 1-4pm? tetiba aku rasa sesuatu yang janggal. Terikat dengan kebiasaan peraturan rumah.

Bila naik motosikal, dah jadi kebiasaan sumbat earphones kat telinga.
Beberapa hari lepas, aku keluar dengan motosikal dalam pukul 12am jalan2 di PB.
Sekadar suka-suka sebab bosan duduk rumah.

Melalui kawasan yang kurang kenderaan lalu, Jalan dekat dengan belakang USM.
Dengar lagu Disagree- Crumbs.


"Big world
Says he wants to see the light for once,
Well maybe if you try"

"It's so sad
Babe don't look so sad
I've got it wrong today"

"And if she doesn't go your way
Look up to blue skies and say hey
It's ok it's ok"

Disebabkan kurang kenderaan malam tu, dan jalan pun agak sunyi dan gelap.
Aku nyanyi kuat-kuat sesedap tekak mengikut lagu... Jika ada kenderaan lalu kena slow sikit volume suara,
biarlah.
Aku dah tutup muka dengan visor hitam helmet.

"Look up to blue skies and say hey
It's ok it's ok"

arghhh it's ok it's ok walaupun dah malam langit tarak biru. Asalkan feel tak terganggu.
Look up to the moon ke... Look up to blinking stars ke... belasah der...

1 comment: