Thursday, August 20, 2015

Asystole

"Pulse drop, BP drop"
.....
"asystole, CPR"
.....
"No pulse"
....
"Estimated time of death"

Aku masih dengar orang bercakap-cakap... Walaupun mereka kata aku dah mati.
Setiap yang berlaku pada aku, aku dengar... Mungkin roh dah terpisah dari jasad dan aku mendengar. Seperti terdengar suara mak, dan abang aku. Tak sedar bahawa aku sudah mati, meyakinkan bahawa aku belum mati, aku masih mendengar suara mereka. Tak lama kemudian... Aku mula nampak suasana yang berlaku.

Ini cuma mimpi aku. Alhamdulillah... aku masih diberi peluang untuk hidup lagi pada hari ni. Mungkin dah selalu tengok katil pesakit acute dengan bantuan pernafasan. Tangisan ahli keluarga pesakit, suasana yang menjadi suram.

Sekarang dah penghujung minggu ke-3 klinikal di wad ni.

No comments:

Post a Comment