Friday, February 18, 2011

Konsert UNIC di Puncak Alam.

Konsert UNIC di UiTM puncak alam selasa lepas.
Aku ni bukanlah peminat sejati nasyid. Tapi hari selasa lepas aku beli la jugak tiket konsert UNIC. aku datang dengan berbaju melayu dan bersemangat nasyid.
haha...

Konsert tu buat kat kampus aku, jadi apa salahnya aku santai malam tu tengok konsert UNIC. Baru aku tahu yang kumpulan UNIC dah lama ditubuhkan lebih kurang 9 tahun. Secara jujurnya ada beberapa lagu yang masih aku ingat terutamanya ‘hanya tuhan yang tahu’. Aku pun tak pasti macam mane aku boleh ingat lagu tu. Mungkin sebab mase aku kecik2 dulu selalu dengar nasyid. Haha…

Konsert yang diadakan sangat menghiburkan dan aku rase berbaloi aku bayar RM5. Walaupun pada awalnya tanggapan aku konsert mungkin tak menarik sebab aku tak berape layan nasyid dan banyak lagu-lagu kumpulan tu aku tak tahu.

Lepas aku dengar persembahan dorang, aku rase lagu nasyid UNIC agak menarik hati aku. Macam biaselah lagu ‘hanya tuhan yang tahu’ menjadi pilihan. Haha…
 
Dari segi jumlah penonton yang hadir… kebanyakannya perempuan. Tak pasti ape sebabnya. Mungkin UNIC banyak peminat dari kaum muslimah. Lelaki kat tempat aku mungkin tak berapa layan nasyid.
Aku takde lah dikatakan tak layan 100%... kalau lagu-lagu nasyid yg lame tu insyaAllah aku ingat lagi. Selalu jgak la aku dengar dulu.
Mungkin bila dah meningkat remaja ni, dah banyak pengaruh kawan2 lain bercampur. So lagu-lagu nasyid ni dah kurang aku dengar.

ade slide mengenai kewafatan Rasulullah SAW dipaparkan bersempena dengan maulidur rasul. secara jujurnya tayangan tu membuatkan aku menitiskan air mata. aku tak dapat menahan linangan air mata lagi, bila mendengar kisah Rasulullah SAW.  T_T

Secara jujurnya malam tu aku sangat terhibur dengan persembahan kumpulan UNIC.

~al kisah~


4 comments: