Sunday, September 26, 2010

RooFTop puncak Alam

lepas exam chemistry pukul 11.30, bangunan FSK6.
aku dengan fahmi naik ke tingkat paling atas.. tingkat 16..
aku ade tengok gambar sorg budak prempuan dalam fb, kat rooftop FPTP.

memang cantik lah gambar dari atas tu..
sebelom exam chemistry pukul 8.30, aku dah ajak fahmi pegi ke tingkat atas bangunan..
nak tunggu lift sampai agak lambat la. sebab bangunan tu ade 16 tingkat.
aku pening gak la mase tunggu lift sampai.. bangunan tu ade 6 lift..! merata-rata aku pusing, cari lift mane yang bukak.. haha...


bila lift tu dah bukak. ade la orang masok skali.. yang aku 'sure' dorang tu budak degree, atau diploma
 dari stail, aku tengok macam degree kot....
dalam lift tu ade la video tentang uitm puncak alam.. vidoe tu firt time aku tengok.. sebab dkat lift lain2 xde citer pasal tuu.. yang ade pon citer 'PooH'.. haha.. dah bosan aku tengok..! tiap2 hari ulang citer same jer..
nak sampai ke tingkat 16.. ya allah... lambat betol..!  lift tu berenti selang 2 tingkat..ish..


sampai tingkat 16. tempat tu macam sunyi,, yang ade pon makcik cleaner.. tengok kawasan macam office penting jer..!
aku pegi ke belah kanan bangunan nk cari tangga... yeAh..! memang ade tangga pegi ke rooftop..!
happy giler.. bukak jer pintu ke rooftop..
perrrghhhh...! memang cantek ar..!
tpi kawasan rooftop macam kecik sket.. aku nak berjalan kat rooftop tu, agak gayat gile. mmg tinggi ar.
memang cantek & luas pemandangan puncak alam.. sbab tu la name puncak alam kot.. aku ase macam dah ade kat genting.

 genting highland 'sure' boleh nampak dari sini. tapi disebabkan time tu dah pukul 12. susah sket nak nampak sekeliling bangunan, sakit mate..! cerah gile.. haha..


depan bangunan nampak kolej raflesi & angasana.
kat bawah bukit, bangunan PSB
tangga batu cave puncak alam nampak gak. haha
rooftop FPTP

 kawasan sebelah kanan boleh nampak bangunan falkulty farmasi

kawasan sebelah kiri nampak bangunan fakulty sains kesihatan, tapi terlindung.



2 comments: